Τα μαθήματα της σχολής


ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ          

Διδασκαλία ερμηνείας θεατρικών διαλογικών κειμένων, διαφορετικού είδους, από 3 καθηγητές για το κάθε έτος ξεχωριστά, έτσι ώστε ο κάθε σπουδαστής να έρθει σε άμεση επαφή με το ελληνικό και παγκόσμιο θεατρικό ρεπερτόριο. 

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ              

Εκφραστικά μέσα. Χωρίς λόγο. Μόνο με τη γλώσσα του σώματος και τη φαντασία, μέσα από μια ιστορία, ο σπουδαστής ατομικά και ομαδικά, καλείται να δώσει πνοή στο άψυχο, ώθηση στο αμετάβλητο, ύπαρξη στο ανύπαρκτο.

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ  ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  

Εκφραστικά μέσα. Φαντασία. Λόγος  και αντίλογος  σε ήδη υπάρχων θέμα, με ελάχιστο χρόνο προετοιμασίας, και σκοπό την δημιουργία μιας ιστορίας με αρχή, μέση και τέλος, ατομικά σε μορφή μονολόγου, είτε ομαδικά σε διαλογική μορφή.

ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ – ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ  

Aύξηση της έντασης της φωνής με σωστή τοποθέτηση. Σειρά ασκήσεων για την ενδυνάμωση του διαφράγματος. Αρχές ανατομίας του αναπνευστικού. Διαφραγματική αναπνοή. Ασκήσεις για καθαρή άρθρωση & οικονομία φωνής. Λειτουργία και συμμετοχή του διαφράγματος στην ελεγχόμενη εκπνοή σε συνεργασία με τους κοιλιακούς μύες Η αναπνοή και η σημασία της στην ποιότητα του παραγόμενου ήχου. Λειτουργία των φυσικών αντηχείων. Χρήση και έλεγχος των σταθερών & κινούμενων δομών. Τοποθέτηση ήχου. Βασικοί κανόνες προφοράς (φωνηέντων + συμφώνων). Πρακτική εξάσκηση μέσω ποιημάτων και κειμένων υποκριτικής.

ΟΡΘΟΣ  ΛΟΓΟΣ                                        

Σωστή εκφορά του Λόγου μέσω ασκήσεων. 

ΧΟΡΟΣ

Συγχρονισμός με το σύνολο μέσα από χορογραφίες. Τεχνικές ρυθμού, αυτοσχεδιασμού και ασκήσεις εμπιστοσύνης σε συνδυασμό με σωστή στάση του σώματος.

ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ

Το μάθημα στηρίζεται σε μια συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας που περιλαμβάνει τρία στάδια. Το καθένα εκκινεί από μια σειρά αναγκών και στόχων με επιμέρους ζητούμενα που αφορούν το Σώμα του ηθοποιού

1. ώς πρώτη ύλη (βελτίωση της φυσικής κατάστασης του σώματος, συνείδηση των βασικών λειτουργιών, (αυτο) παρατήρηση, (αυτο)βελτίωση, καλλιέργεια κινητικών δεξιοτήτων σε Ατομικό και Ομαδικό επίπεδο).

2. ώς φορέας της Τεχνικής και Μεθόδου (το Σώμα ώς σχήμα στον χώρο σε Κίνηση και Μετακίνηση - σε συνάρτηση με τον Χρόνο / Ρυθμό - σε σχέση με την ποιότητα).

3.  ώς φορέας μιάς κατάστασης / ενέργειας (Αυτοσχεδιασμός, Σύνθεση, Παραγωγή Ήχου)

4.  ώς ρόλο (σύνδεση με το κείμενο)

Κύριο μέλημα της Κινησιολογίας Θεάτρου, είναι ο εκπαιδευόμενος στην τέχνη του θεάτρου, είτε εξατομικευμένα είτε ώς μέλος της ομάδας, να αντιληφθεί το Σώμα (και την κίνηση) ώς ένα πλήρες και αυτόνομο εκφραστικό μέσο στην θεατρική διαδικασία που συνλειτουργεί και συμπληρώνει την εκπαίδευση στην Δραματική Τέχνη. 

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ                                                

Μέσα από την θεωρία της μουσικής, την ανάγνωση παρτιτούρας, το ρυθμικό solfege και τις ασκήσεις διαφράγματος ο σπουδαστής, μαθαίνει να υποστηρίζει σωστά φωνητικά, μεγάλη γκάμα τραγουδιών ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου.  

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Πως ερμηνεύεται σωστά ένα τραγούδι. Η στάση του σώματος κατά την ερμηνεία του τραγουδιού. Η ένταση και η έκταση της φωνής.  

ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ        

Θεωρητικό μάθημα, που η εφαρμογή του συναντά την πράξη. Μέσα από εργασίες ατομικές και ομαδικές, οι σπουδαστές καλούνται να αναλύσουν ρόλους, και ήρωες θεατρικών έργων, εμβαθύνοντας στους χαρακτήρες που υποδύονται στο μάθημα της Υποκριτικής.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ  

Το θέατρο στην θεωρία του. Συγγραφείς Ελληνικού και Παγκόσμιου θεάτρου, βιογραφικά στοιχεία τους, τάσεις, επιρροές, όλα αυτά σε συνδυασμό με ό,τι διδάσκεται στην Υποκριτική, έτσι ώστε ο σπουδαστής να έχει μία ολοκληρωμένη γνώση στην θεωρία και την πράξη.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ  

Εισαγωγή στην Λογοτεχνία του νέου Ελληνισμού, με τις 3 μεγάλες περιόδους της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ιστορική αναδρομή στην πεζογραφία και την ποίηση, με τους πιο βασικούς τους εκπροσώπους.  

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ  

Ο κινηματογράφος συμπορεύεται με την Υποκριτική, παρόλο που η διαδικασία λειτουργίας και αποτελέσματος, είναι διαφορετική από αυτή του θεάτρου. Ο σπουδαστής λοιπόν στο μάθημα αυτό διδάσκεται να δρα on camera, μπαίνει στη διαδικασία συγγραφής ενός σεναρίου, αποκτά κινηματογραφική αισθητική, μαθαίνοντας παράλληλα αρκετά βασικά στοιχεία για την ιστορία του Κινηματογράφου και βιογραφικά στοιχεία σημαντικών εκπροσώπων του.

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ  

Σκηνή, προσκήνιο, παρασκήνιο, μπούκα, κουϊντα είναι κάποιοι από τους όρους που θα γνωρίσει ο σπουδαστής μέσα από το μάθημα της Σκηνογραφίας στην θεωρία και καλείται εφαρμόζοντας τους να φτιάξει κατασκευές με προσωπική φαντασία όπως μακέτα θεατρικού σκηνικού με ορισμένη κλίμακα, βασισμένη σε ένα θεατρικό έργο, μία θεατρική μάσκα και άλλες κατασκευές.

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ    

Ιστορία θεατρικής ενδυμασίας και πώς αυτή απεικονίζεται καλλιτεχνικά μέσα από μία θεατρική παράσταση, καλώντας τον σπουδαστή να δημιουργήσει με φαντασία ένα θεατρικό κοστούμι, μία περούκα ή οτιδήποτε άλλο χρειαστεί για την οργάνωση και την παρουσίαση μιας ολόκληρης παράστασης Σκηνογραφικά και Ενδυματολογικά.  

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ – ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ      

Πρακτικές αρχές που αφορούν το είδος και το ύφος του μακιγιάζ που απαιτείται για τις ανάγκες του κάθε ρόλου. Διαφοροποίηση προσώπου και φωτισμός στη σκηνή, επεμβάσεις με latex στο πρόσωπο και στο σώμα, γήρανση, εγκαύματα, μώλωπες, και πολλά άλλα special effects, που θα κάνουν τον σπουδαστή να αντιληφθεί πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η τέχνη του μακιγιάζ στο θέατρο και τον Κινηματογράφο.

ΞΙΦΑΣΚΙΑ  

Πρακτική οπλομαχητικής ξιφασκίας που περιλαμβάνει αρχικά βηματισμούς, άμυνα, επίθεση, αποκρούσεις και στη συνέχεια εφαρμογή στο θέατρο μέσα από στήσιμο θεατρικών σκηνών που απαιτούν ξιφασκία. Πιο συγκεκριμένα,

για το Α΄έτος γίνεται μια εισαγωγή στο μάθημα της ξιφασκίας. Πρώτες άπλες κινήσεις άμυνας και επίθεσης με βήμα. Συνδυασμοί κινήσεων θεατρικης ξιφασκίας με βήμα. Αυτοματισμός των κινήσεων. Συνδυασμός επιθέσεων με διάφορους βηματισμούς υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας αλλά και αυτοσχεδιασμοί για μεγάλη σκηνή.

Στο Β΄ έτος ξεκινάμε με μια μικρή επανάληψη της ύλης του πρώτου έτους. Από τα μέσα του πρώτου εξαμήνου οι σπουδαστές, μαθαίνουν όλα τα βήματα της αθλητικής ξιφασκίας (μεγάλο βήμα, άλμα fled,passata sotto,προβολή κ.λ.π) με επιθέσεις 13ου και 14ου αιώνα (πολλές από αυτές θεωρούνται απαγορευμένες). Δημιουργούν αυτοσχεδιασμούς για μικρή σκηνή. Προς το τέλος του έτους ξεκινάει η εκμάθηση της μη έφιππης κονταρομαχίας.

Στο Γ΄ έτος αυτοματοποιούμε όλες τις επιθέσεις και τις άμυνες. Εισάγουμε την Αρχαία Ελληνική Ξιφασκία στο πρόγραμμα του πρώτου εξαμήνου, θέσεις και κινήσεις διαφορετικών εποχών (Κινέζικη Οπλομαχητική), αλλά και είδη θεάτρου όπως η Commedia del arte & Ελισαβετιανό θέατρο (Σαίξπηρ). Ολοκληρώνοντας, προετοιμάζουμε τους σπουδαστές μας να ετοιμάσουν χορογραφίες, για μικρή ή μεγάλη σκηνή, σε κλειστό ή ανοιχτό θέατρο.

COMMEDIA DELL ARTE    

Η Commedia Dell’ Arte ή αλλιώς κωμωδία της τέχνης, φέρνει σε άμεση επαφή τον σπουδαστή με την τεχνική της υποκριτικής του σώματος, της μάσκας και του αυτοσχεδιασμού στη σκηνή μέσα από τους πιο βασικούς ρόλους – τύπους του ιδιαίτερου θεατρικού αυτού είδους.  

TEXNIKH VIEWPOINT

Πρόκειται για μια τεχνική βασισμένη στην μέθοδο της Anne Bogart, που στηρίζεται στην εξερεύνηση του χώρου και του χρόνου κυρίως με το σώμα. Μέσα από την διάδραση και την αμεσότητα, την αυτοσυγκέντρωση και τον ρυθμό, το ένστικτο και τον αυθορμητισμό, διεγείρουμε τις αισθήσεις και οξύνουμε την αντίληψη μας. Ως αποτέλεσμα, ενεργοποιούμε, βελτιώνουμε και εξελίσσουμε την σχέση μας με το σύνολο (ομαδικότητα) ενώ ταυτόχρονα αποκτούμε καινούργια επαφή με τη σκηνή.