Η λειτουργία της σχολής


Η λειτουργία της σχολής

Η Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης Ροντίδη, που λειτουργεί από το 1994, είναι η  πρώτη Δραματική  Σχολή που αναγνωρίστηκε επίσημα από το κράτος και η πρώτη που καθιέρωσε τον θεσμό της θεατρικής παίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Λειτουργεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και Aθλητισμού και βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη,  Αριστοτέλους 23 στον 2ο όροφο. Η πολυετής εμπειρία των καταξιωμένων και ενεργών καθηγητών της σχολής, το άρτια οργανωμένο πρόγραμμα σπουδών της και η διαρκής αναζήτηση καινούργιων καλλιτεχνικών τάσεων, δίνει όλα τα απαραίτητα εφόδια σε όσους θέλουν να ζήσουν στο μαγικό και απρόβλεπτο κόσμο του θεάτρου. Μέσα από ένα αποδοτικά τηρούμενο πλάνο υποκριτικής και λοιπών μαθημάτων, με κίνητρο την ανάγκη για δημιουργία, ζητούμενο είναι η καλλιτεχνική έκφραση σε όλες της τις εκφάνσεις.

Η φοίτηση στην σχολή είναι τριετής και υποχρεωτική. Τα μαθήματα ξεκινούν αρχές Οκτωβρίου, ολοκληρώνονται μέσα πρός τέλος Ιούνιου και πραγματοποιούνται καθημερινά Δευτέρα έως Παρασκευή 6 με 7 ώρες ημερησίως. Οι σπουδαστές καλούνται να δώσουν δύο φορές τον χρόνο εξετάσεις (Φεβρουάριο και Ιούνιο) ενώπιον επιτροπής καθηγητών της σχολής, σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται ανά εβδομάδα, έτσι ώστε να προαχθούν στο επόμενο εξάμηνο και κατ’ επέκταση, στο επόμενο έτος.

Οι σπουδαστές της σχολής, από το Α΄έτος ακόμα, έχουν την μοναδική δυνατότητα συμμετοχής στις παραστάσεις της Παιδικής Σκηνής Ροντίδη με παιδικά θεατρικά έργα που περιοδεύουν ολόκληρο τον χρόνο σε όλη την Ελλάδα. Εκτός λοιπόν από την σκηνική εμπειρία που αποκτούν, έχουν την ανάλογη οικονομική απολαβή αλλά αποκτούν και τα πρώτα τους θεατρικά ένσημα. Το ίδιο ισχύει και για το Σύγχρονο Θέατρο Ροντίδη που στεγάζεται στο θέατρο ¨ΡΟ¨ και ανεβάζει παραστάσεις, με έργα κλασικού & σύγχρονου ρεπερτορίου.

Στο τέλος του Ακαδημαϊκού έτους, όλοι οι σπουδαστές και των τριών ετών παρουσιάζουν Υποκριτική, Χορό και  Tραγούδι στα πλαίσια του θεσμού των ετήσιων θεατρικών δρώμενων της σχολής, σε θέατρο της Θεσσαλονίκης.

Παρακάτω αναφέρουμε τα μαθήματα που διδάσκονται και ενδεικτικά, την εξέλιξη τους κατά την διάρκεια των 2 εξαμήνων κάθε έτους:

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ:

Ο σπουδαστής έχει την δυνατότητα να έρθει σε άμεση επαφή με όλα τα είδη θεάτρου, Ελληνικού και Παγκόσμιου: Νεοελληνικό, Σύγχρονο Ελληνικό, Αρχαία Τραγωδία, Αρχαία Κωμωδία, Σκανδιναβικό, Αμερικάνικο, Αγγλικό, Γαλλικό, Ρώσικο, Γερμανικό, Ιταλικό, Θέατρο Παραλόγου, Θέατρο Αποστασιοποίησης. Η προσέγγιση του κάθε ρόλου γίνεται μέσα από διάφορες τεχνικές λόγου και σώματος, με στόχο την καλύτερη απόδοση του χαρακτήρα με συστήματα και μεθόδους. (Stanislavski – πρωτοπόροι του συστήματος αυτού στην Αμερική, ο Elia Kazan & o Lee Strasberg ιδρυτές του περίφημου ¨Actor Studio¨ , διδάσκοντας σε επαγγελματίες ηθοποιούς την μέθοδο αυτή, Grotowski, Brecth, Brook, Lecoq κ.λ.π.) 

Α΄ ΕΤΟΣ – α΄ εξάμηνο : (Οκτώβριος – Φεβρουάριος) (4 Καθηγητές Υποκριτικής) Συγγραφείς Νεοελληνικού Θεάτρου όπως: Σουρής, Άνινος, Κορομηλάς, Λουκιανός, Λάσκαρης, Μισιτζής, Ξενόπουλος κ.α.                                                                                                           

Α΄ ΕΤΟΣ – β΄ εξάμηνο : (Φεβρουάριος – Ιούνιος ) (4 Καθηγητές Υποκριτικής) Σύγχρονοι Συγγραφείς όπως: Ζιώγας, Μητσάκης, Καμπανέλλης, Σκούρτης, Κεχαΐδης, Μέντης, Μουρσελάς, Σπηλιώτη & Κλασικοί όπως Γκολντόνι, Μολλιέρος, Μαριβώ, Πλαύτος,Τερέντιος κ.α.                                       

Β΄ ΕΤΟΣ – α΄ εξάμηνο : (Οκτώβριος – Φεβρουάριος) (4 Καθηγητές Υποκριτικής)  Αρχαία Τραγωδία (Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης) Αρχαία Κωμωδία (Αριστοφάνης)                                                                                                              Συγγραφείς όπως: Σαίξπηρ, Μολλιέρος, Μάρλοου, Φεντώ, Μπωμαρσαί κ.α  

Β΄ ΕΤΟΣ – β΄ εξάμηνο : (Φεβρουάριος – Ιούνιος ) (4 Καθηγητές Υποκριτικής)                                                                     Συγγραφείς όπως: Ίψεν, Στρίντμπεργκ, Λόρκα, Τσέχωφ, Ανούϊγ, Κοκτώ, Βέντεκιτ, Γκαίτε, Ντύρενματ κ.α

Γ΄ ΕΤΟΣ – α΄ εξάμηνο : (Οκτώβριος – Φεβρουάριος) (4 Καθηγητές Υποκριτικής)                                                                   Συγγραφείς όπως: Ουΐλλιαμς, Μίλλερ, Ο’ Νήλ, Ζενέ, Ιονέσκο, Πίντερ, Αρραμπάλ, Μπρέχτ, Βαϊς, Βιτράκ, Άλμπυ, Φρής, Ουάϊλντερ  κ.α    

Γ΄ ΕΤΟΣ – β΄ εξάμηνο : (Φεβρουάριος – Ιούνιος ) (4 Καθηγητές Υποκριτικής)                                                                         Συγγραφείς όπως: Φασμπίντερ, Φο, Μακ Ντόνα, Μπέκετ, Μπύχνερ, Μητροπούλου, Πιραντέλλο, Χαϊνε Μύλλερ, Μρόζεκ, Χάντκε κ.α  

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Εκφραστικά μέσα, γλώσσα του σώματος, φαντασία, έκθεση και απελευθέρωση.  

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ  ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Λόγος και αντίλογος, συνεργασία, ομαδικότητα, εξάσκηση αντίληψης.   

ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ – ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ: Διαφραγματικές ασκήσεις, αναπνοές, σωστή τοποθέτηση φωνής, χρωματισμός, έκταση και ένταση φωνής. 

ΟΡΘΟΣ  ΛΟΓΟΣ:  Σωστή εκφορά του λόγου μέσω ειδικών ασκήσεων. 

ΧΟΡΟΣ: Συγχρονισμός με το σύνολο μέσα από χορογραφίες. Τεχνικές ρυθμού, αυτοσχεδιασμού, ασκήσεις εμπιστοσύνης, σωστή στάση σώματος. 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ: Σωματικό θέατρο, παραγωγή ήχου & ηχητικός αυτοσχεδιασμός. Προσέγγιση ενός ρόλου κινησιολογικά. 

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Θεωρία μουσικής, ρυθμικό solfege, παρτιτούρα, τραγούδια solo και ομαδικά.  

EΡΜΗΝΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ:  Σωστή ερμηνεία τραγουδιού, σωστή στάση σώματος, διάφραγμα. 

ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Προσέγγιση και εμβάθυνση  στον ρόλο μέσα από ανάλυση εργασιών.  

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ: Βιογραφικά στοιχεία συγγραφέων  Ελληνικού και Παγκοσμίου Θεάτρου σε συνδυασμό με αυτό που διδάσκεται στην υποκριτική.  

ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ: Λογοτεχνία του νέου Ελληνισμού, πεζογραφία, ποίηση. 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: Υποκριτική on camera, κινηματογραφική αισθητική, συγγραφή σεναρίου. 

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Ορολογία σκηνής, κατασκευή μακέτας σκηνικού & θεατρικής μάσκας. 

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Αισθητική εποχών, θεατρική ενδυματολογία, κατασκευή κοστουμιού & περούκας.  

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ – ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ: Είδος και ύφος μακιγιάζ σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ρόλου, επεμβάσεις με latex σε πρόσωπο και σώμα, special effects κ.α.   

ΞΙΦΑΣΚΙΑ: Βηματισμός, άμυνα, επίθεση, αντανακλαστικά, πρακτική ξιφασκίας στην υποκριτική. 

COMMEDIA DELL ARTE: Ιδιαίτερο και σπάνιο στη διδασκαλία του θεατρικό είδος  που εξασκεί την αντίληψη, την φαντασία & το σώμα πάντα με την ανάλογη για τον κάθε χαρακτήρα μάσκα.