Το Ετήσιο Πρόγραμμα Σπουδών Της Σχολής


Η Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης Ροντίδη διανύει το 25ο έτος ενεργούς θεατρικής εκπαίδευσης και δράσης στην Θεσσαλονίκη αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Είναι αναγνωρισμένη από το κράτος και λειτουργεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η πολυετής εμπειρία των καταξιωμένων καθηγητών της σχολής, το άρτια οργανωμένο πρόγραμμα σπουδών της και η διαρκή αναζήτηση καινούργιων καλλιτεχνικών τάσεων, δίνει όλα τα  απαραίτητα εφόδια σε όσους έχουν ως κίνητρο την ανάγκη για δημιουργία και ζητούμενο την έκφραση μέσα από την τέχνη σε όλες της, τις εκφάνσεις. To πιο σημαντικό! Η επαγγελματική αποκατάσταση ξεκινά από το Α΄ έτος φοίτησης, με θιάσους που λειτουργούν στην Θεσσαλονίκη και με τους 2 θιάσους (Κεντρική & Παιδική Σκηνή Ροντίδη. Η Κεντρική Σκηνή με βραδινές παραστάσεις στο θέατρο ¨ΡΟ¨ και η Παιδική   Σκηνή περιοδεύοντας σε ολόκληρη την Ελλάδα την χειμερινή και θερινή σεζόν. Οι σπουδαστές & απόφοιτοι που συμμετέχουν στις παραστάσεις, αντιμετωπίζονται άκρως επαγγελματικά με την νόμιμη κάλυψη και τα θεατρικά ένσημα  που ορίζει ο νόμος του   κράτους.  

Παρακάτω αναφέρουμε τα μαθήματα που διδάσκονται και ενδεικτικά, την εξέλιξη τους κατά την διάρκεια των 2 εξαμήνων κάθε έτους:

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ:

Ο σπουδαστής έχει την δυνατότητα να έρθει σε άμεση επαφή με όλα τα είδη θεάτρου, Ελληνικού και Παγκόσμιου: Νεοελληνικό, Σύγχρονο Ελληνικό, Αρχαία Τραγωδία, Αρχαία Κωμωδία, Σκανδιναβικό, Αμερικάνικο, Αγγλικό, Γαλλικό, Ρώσικο, Γερμανικό, Ιταλικό, Θέατρο Παραλόγου, Θέατρο Αποστασιοποίησης. Η προσέγγιση του κάθε ρόλου γίνεται μέσα από διάφορες τεχνικές λόγου και σώματος, με στόχο την καλύτερη απόδοση του χαρακτήρα με συστήματα και μεθόδους. (Stanislavski – πρωτοπόροι του συστήματος αυτού στην Αμερική, ο Elia Kazan & o Lee Strasberg ιδρυτές του περίφημου ¨Actor Studio¨ , διδάσκοντας σε επαγγελματίες ηθοποιούς την μέθοδο αυτή, Grotowski, Brecth, Brook, Lecoq κ.λ.π.) 

Α΄ ΕΤΟΣ – α΄ εξάμηνο : (Οκτώβριος – Φεβρουάριος) (3 Καθηγητές Υποκριτικής) Συγγραφείς Νεοελληνικού Θεάτρου όπως: Σουρής, Άνινος, Κορομηλάς, Λουκιανός, Λάσκαρης, Μισιτζής, Ξενόπουλος κ.α.                                                                                                            

Α΄ ΕΤΟΣ – β΄ εξάμηνο : (Φεβρουάριος – Ιούνιος ) (3 Καθηγητές Υποκριτικής) Σύγχρονοι Συγγραφείς όπως: Ζιώγας, Μητσάκης, Καμπανέλλης, Σκούρτης, Κεχαΐδης, Μέντης, Μουρσελάς, Σπηλιώτη & Κλασικοί όπως Γκολντόνι, Μολλιέρος, Μαριβώ, Πλαύτος,Τερέντιος κ.α.                                       

Β΄ ΕΤΟΣ – α΄ εξάμηνο : (Οκτώβριος – Φεβρουάριος) (3 Καθηγητές Υποκριτικής)  Αρχαία Τραγωδία (Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης) Αρχαία Κωμωδία (Αριστοφάνης)                                                                                                              Συγγραφείς όπως: Σαίξπηρ, Μολλιέρος, Μάρλοου, Φεντώ, Μπωμαρσαί κ.α  

Β΄ ΕΤΟΣ – β΄ εξάμηνο : (Φεβρουάριος – Ιούνιος ) (3 Καθηγητές Υποκριτικής)                                                                     Συγγραφείς όπως: Ίψεν, Στρίντμπεργκ, Λόρκα, Τσέχωφ, Ανούϊγ, Κοκτώ, Βέντεκιτ, Γκαίτε, Ντύρενματ κ.α

Γ΄ ΕΤΟΣ – α΄ εξάμηνο : (Οκτώβριος – Φεβρουάριος) (3 Καθηγητές Υποκριτικής)                                                                   Συγγραφείς όπως: Ουΐλλιαμς, Μίλλερ, Ο’ Νήλ, Ζενέ, Ιονέσκο, Πίντερ, Αρραμπάλ, Μπρέχτ, Βαϊς, Βιτράκ, Άλμπυ, Φρής, Ουάϊλντερ  κ.α    

Γ΄ ΕΤΟΣ – β΄ εξάμηνο : (Φεβρουάριος – Ιούνιος ) (3 Καθηγητές Υποκριτικής)                                                                         Συγγραφείς όπως: Φασμπίντερ, Φο, Μακ Ντόνα, Μπέκετ, Μπύχνερ, Μητροπούλου, Πιραντέλλο, Χαϊνε Μύλλερ, Μρόζεκ, Χάντκε κ.α  

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Εκφραστικά μέσα, γλώσσα του σώματος, φαντασία, έκθεση και απελευθέρωση.  

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ  ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Λόγος και αντίλογος, συνεργασία, ομαδικότητα, εξάσκηση αντίληψης.   

ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ – ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ: Διαφραγματικές ασκήσεις, αναπνοές, σωστή τοποθέτηση φωνής, χρωματισμός, έκταση και ένταση φωνής. 

ΟΡΘΟΣ  ΛΟΓΟΣ:  Σωστή εκφορά του λόγου μέσω ειδικών ασκήσεων. 

ΧΟΡΟΣ: Συγχρονισμός με το σύνολο μέσα από χορογραφίες. Τεχνικές ρυθμού, αυτοσχεδιασμού, ασκήσεις εμπιστοσύνης, σωστή στάση σώματος. 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ: Σωματικό θέατρο, παραγωγή ήχου & ηχητικός αυτοσχεδιασμός. Προσέγγιση ενός ρόλου κινησιολογικά. 

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Θεωρία μουσικής, ρυθμικό solfege, παρτιτούρα, τραγούδια solo και ομαδικά.  

EΡΜΗΝΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ:  Σωστή ερμηνεία τραγουδιού, σωστή στάση σώματος, διάφραγμα. 

ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Προσέγγιση και εμβάθυνση  στον ρόλο μέσα από ανάλυση εργασιών.  

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ: Βιογραφικά στοιχεία συγγραφέων  Ελληνικού και Παγκοσμίου Θεάτρου σε συνδυασμό με αυτό που διδάσκεται στην υποκριτική.  

ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ: Λογοτεχνία του νέου Ελληνισμού, πεζογραφία, ποίηση. 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: Υποκριτική on camera, κινηματογραφική αισθητική, συγγραφή σεναρίου. 

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Ορολογία σκηνής, κατασκευή μακέτας σκηνικού & θεατρικής μάσκας. 

ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Αισθητική εποχών, θεατρική ενδυματολογία, κατασκευή κοστουμιού & περούκας.  

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ – ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ: Είδος και ύφος μακιγιάζ σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε ρόλου, επεμβάσεις με latex σε πρόσωπο και σώμα, special effects κ.α.   

ΞΙΦΑΣΚΙΑ: Βηματισμός, άμυνα, επίθεση, αντανακλαστικά, πρακτική ξιφασκίας στην υποκριτική. 

COMMEDIA DELL ARTE: Ιδιαίτερο και σπάνιο στη διδασκαλία του θεατρικό είδος  που εξασκεί την αντίληψη, την φαντασία & το σώμα πάντα με την ανάλογη για τον κάθε χαρακτήρα μάσκα.